Fredagen den 28 augusti 2009

Hej kompis!

Sovit rätt så bra natten till idag. Gissa om jag blev snopen då jag såg morgonens temperatur. Det var +15,8 grader! Väckte Inge då kaffet var klart. När vi skulle åka hörde jag att någon var på toan i duschrummet. Precis som vi öppnade dörren, kom Tove. Yrvaken var hon, men hon sade att hon var jätte kissnödig. Hon frågade vad vi skulle göra och jag berättade att morfar skulle skjutsa mig till jobbet. Jag vill se på barnkanalen sade hon då. Men lilla gumman, jag tycker att du ska lägga dig igen och försöka sova (klockan var drygt 5.30). Det ville hon inte utan Inge gick in och satte på TV:n, men barnkanalen började inte förrän kl. 6. Då ville hon följa med och skjutsa mig. Vad många frågor hon hade på vägen till jobbet. Härligt med 8-åringar måste jag säga. Kändes konstigt att vara på jobbet hela veckan :)

Hade fått en ny rapport på engelska som handlar om äldre bilförare i Sverige och i Norge. Hade gjort mycket med den rapporten i vintras för då skulle det bli en vetenskaplig artikel. Men nu har nog den artikeln publicerats eftersom jag kunde göra den till rapport.
Ringde hem strax efter 8. Inge hade följt Tove till skolan. De tog en promenad dit.  Sedan skulle Inge och Fia städa.

Maria skickade ett MMS till mig. Casper satt i sängen och åt frukost samtidigt som han gjorde segertecken! Läkaren kom sedan och undersökte honom. Allt var bra och han fick åka hem. Orsaken till hjärnskakningen var att Casper och några till hade gungat utanför Fritids och tagit hög fart och sedan hoppat av.  Läkaren frågade Casper: Du måste berätta en sak för mig innan du får åka hem. Casper lurade lite och så sade han: DET VAR JAG! Och läkaren skrattade gott och sade: det förstod jag allt. Men nu får du inte gunga på ett tag!

Ringde pappa och allt var bra med honom. Så skönt så!

Efter min fikarast, bytte jag av i växeln. Efter det så gick jag till biblioteket och registrerade tidskrifter. Tog ca 1 timme.

Fortsatte sedan med mitt till lunch kl. 11. Och när jag hade ätit var det dags att byta av i växeln igen. Därefter fortsatte jag redigera och fixa omslag till rapporten.

Tog även sista växelavbytet klockan 14. Administration kom tillbaka från sitt internat (växelpersonalen ingår där). De har varit i Arkösund och haft toppenfint väder. Men jag förmodar att de suttit inomhus och jobbat.

Arbetade till kl. 15, då Fia och Tove hämtade mig. Fia hade varit hos frissan och klippt håret  (rätt så mycket). Vi åkte och köpte godis till Tove. Hon ska nämligen sova här inatt också och det  är ju fredag och fredagsmys. Casper sover hos sin pappa för Maria ska ha jobbarkompisarna hemma hos sig ikväll. Kan ju vara skönt för henne att koppla ikväll efter gårdagens händelse.

När vi kom hem, gick jag och Tove in till pappa (gammelmorfar). Han hade fått en sittdyna med luftbubblor. Detta för att han tydligen fått sittsår. Stackars lilla pappa! Men jag är supertacksam att hemtjänsten såg detta och ringde till Vårdcentralen. Det tackar jag för.

Ja, ni må tro att det var en fröjd att komma hem. Fia hade dammat och Inge dammsugit och torkat golven. Och jag har lovat mig själv att inte kolla hur noga de städat. För detta är guld värt. Fattar ni hur skönt det är för mig att slippa städa imorgon? Jag har marktjänst mina vänner nästan till 100 %.

Och nu (17.40) har det börjat att regna, Har varit mulet hela dagen, men uppehåll.

Önskar alla som läser min blogg en trevlig fredagskväll!

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0